Annons

”Företag – välj inte bort idrottsstjärnorna”

Nina Wennerström.
Nina Wennerström. Foto: Privat

Det är ett problem att företag avböjer samarbeten med idrottsstjärnor och istället väljer att marknadsföra sig med personer som främst profilerat sig genom sociala medier. I många företagsvärldar väger prestation i dag fjäderlätt i konkurrensen med yta, skriver Nina Wennerström, grundare och vd Wesport.

Under strecket
Publicerad

Efter många års hårt slit når idrottaren sina drömmars mål att segra i ett stort mästerskap. En fantastisk prestation som naturligtvis gör idrottaren till den perfekta förebilden för våra barn och ungdomar. Och med det förstås också bästa tänkbara ambassadör för företagen – eller hur?

Tyvärr ser ofta inte verkligheten ut på detta sätt. Där är nämligen ofta prestation och yrkesskicklighet underordnat betydelsen av hur många följare en person har på sociala medier.

Annons
Annons
Annons