Hugo Rehnberg

Sveriges mest omtalade intervjuform – nu som podcast. Hugo Rehnberg möter en ny gäst varje vecka.

GÅ TILL PODDEN

Lyssna på Min helg-podden

Sveriges mest omtalade intervjuform – nu som podcast. Hugo Rehnberg möter en ny gäst varje vecka.

GÅ TILL PODDEN
Hälsa

Fördelarna med att träna på morgonen

För alla kvällstränare där ute kan tanken på att börja träna på morgonen verka skrämmande. Men det är värt att testa – här är fem fördelar med att ställa klockan lite tidigare.

Annons
X

1. Du uppmuntras till hälsosamma vanor
Genom att starta dagen med ett träningspass uppmuntras du till att hålla dig hälsosam resten av dagen.

2. Du blir på bra humör
Tack vare alla må bra-hormoner som frigörs under träning kan du boosta ditt humör för resten av dagen. Vaknar man på fel sida är det absolut bästa botmedlet ett svettigt gympass.

3. Du dricker mindre kaffe under dagen
Många förlitar sig på kaffe för att komma igång på mornarna. Ett ännu bättre alternativ är givetvis träning – en energibomb fritt från koffein.

4. Du sover bättre
Ett morgonpass kan leda till bättre sömn, särskilt för de som föredrar högintensiv träning.

5. Du blir mer social
Middag med vännerna eller spinning? Att välja mellan träning och tid med familj och vänner kan vara svårt. Tränar du istället på morgonen håller du kvällen fri.

Källa: Bustle

Följ oss på Facebook!

Vi ger dig riktigt bra saker att läsa, titta på och inspireras av!

Facebook

Till Toppen