Foto: Nordiska Kompaniet
Mode

Fler lyxmärken och utegym på taket – så blir nya NK

Nordiska Kompaniet presenterade i dag planerna för den största omgörningen i varuhusets historia. Nya lyxvarumärken, större ytor och utegym på taket är bara några exempel på vad som väntas komma.

Annons
X

Utvecklingsarbetet beräknas pågå i tre år och omfatta hälften av den befintliga varuhusytan, som samtidigt växer med tjugo procent. Gatuplan och Nedre plan planeras vara färdigställda under 2018, Herr- och Sportplanet under 2019 och 2020 ska utvecklingsarbetet vara helt slutfört.

De nya varuhusytorna innebär att delar av parkeringshuset Parkaden också blir en del av NK. Här planeras en ny entré och en rulltrappa som kopplar ihop varuhusets båda delar. På Parkadens tak har man dessutom fått bygglov för ett utegym med löparbanor, padeltennisbanor och en juicebar.

I dagsläget har man även tecknat avtal med fyra helt nya internationella lyxmärken. Redan i höst öppnar Valentino och Balenciaga som blir modemärkenas första butiker i Sverige:

– Vi är otroligt stolta och glada över att de väljer att öppna sina butiker här hos oss. Det här är bara början på de spännande förändringar som kommer att ske på gatuplan där totalt 90 procent av ytan kommer att vara omgjord när vi är klara, säger Andreas Edström som är varuhuschef på NK Stockholm.

undefined
Foto: Nordiska Kompaniet
undefined
Foto: Nordiska Kompaniet

Till Toppen