Annons

Familjen allt viktigare för ”the Millennials”

STOR STUDIE. Unga idag värderar äkthet och relationer högt, inte minst relationer inom familjen. Tolerans, flexibilitet, nyfikenhet på världen, en vilja att dela med sig och att nätverka är typiska värderingar för dagens unga. Det visar en internationell studie som presenterades den 15 november.

Under strecket
Publicerad

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 1 av 8

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 2 av 8

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 3 av 8

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 4 av 8

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 5 av 8

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 6 av 8

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 7 av 8

Grafik: THOMAS MOLÉN Källa: Viacoms studie ”The next normal”, en undersökning av attityder och värderingar hos 15 000 så kallade ”Millennials” – 9-30-åringar – i 24 länder.

Bild 8 av 8

De är snarare ”Generation We” än ”Generation Me”. Så summerar medieföretaget Viacom sin stora globala studie ”The Next Normal” om värderingar hos unga, deras presumtiva mediekonsumenter. Studien hämtar sina slutsatser från enkätsvar och djupintervjuer med 15 000 9–30-åringars (födda 1982-2003) och är gjord i 24 länder.

Syftet är att finna vilka livsfaktorer som är viktiga för att forma dagens generation ungdomar som de kallar ”The Millennials”. Framför allt MTV, som ingår i Viacom, lägger globalt stora resurser på att ta reda på varje generation ungdomars syn på livet och vilka drivkrafter som de har. För medieföretag som vänder sig till en viss åldersgrupp är det på liv eller död att förstå nya generationer ungdomar och vad unga vuxna gillar.

Annons
Annons
Annons