Expressen tryckte fel Wanja-bild

I dagens Expressen ställs Wanja Lundby-Wedin till svars för makens gratisboende på LO:s lyxhotell i Italien. Men kvinnan som intervjuats och fotograferats är i själva verket någon helt annan.
– Vi ser allvarligt på det här och har kontaktat våra jurister, säger LO:s pressekreterare Joakim Jakobsson.

Under strecket
Publicerad
Annons

”Wanjas utbrott” lyder rubriken på Expressens förstasida i dag. I artikeln framgår det att Expressen väntat utanför LO-basens hem i går kväll för att ge henne möjligheten att kommentera tidningens avslöjande om makens gratisresor till Italien.

Wanja Lundby-Wedin ska ha blivit upprörd över frågorna och vägrat svara. Men kvinnan som intervjuats är i själva verket inte LO-basen. Det är heller inte Wanja Lundby-Wedin som är på bilden på förstasidan eller på sidan 9.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons