Annons
X
Annons
X

Expertens exempel på lyckad kommunikation

Hans Kullin har arbetat med PR och kommunikation i 15 år och driver de prisbelönta bloggarna
Sociala Medier och
Media Culpa. Här listar han fyra företag som han anser lyckats på sociala medier:

– Subway Sverige
”Har integrerat sin kommunikation på Facebook med annan annonsering, sponsring och event på ett naturligt och engagerat sätt”.

– Cdon
”Lyckas kommunicera via sociala medier med starkt säljfokus utan att tappa följare”.

– Coop
”Har kombinerat en central Facebook-sida med sidor för varje butik. I Örebro öppnade vi Facebook-sidan före den fysiska butiken. Det går utmärkt att påbörja relationsbyggandet redan innan butiken är klar”.

Annons
X

– Berns Salonger
”Drar nytta av flera olika sociala nätverk som stärker varandra. De blandar varumärkesbyggande med mer aktuella händelser för att driva besökare till sin verksamhet. Hela tiden med glimten i ögat”.

Läs mer på Svd Näringslivs småföretagssajt svd.se
Annons
Annons
X
Annons
X
Annons
X