Annons

Expert: ”H&M behöver se över sitt butikskoncept”

Karl-Johan Persson, vd för H&M, och Danske Banks sparekonom Maria Landeborn.
Karl-Johan Persson, vd för H&M, och Danske Banks sparekonom Maria Landeborn. Foto: Lars Pehrson, Allis Nettréus

Reor, lager och utvecklingen online tillhör orosmomenten när H&M rapporterar på torsdagen. Dock finns tecken på att utvecklingen går åt rätt håll, menar sparekonom Maria Landeborn.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Det är åter upp till bevis för H&M:s vd Karl-Johan Persson. Klockan åtta på torsdagsmorgonen presenteras rapporten för klädjättens andra kvartal.

Återigen står lagernivån, tillväxten i onlineförsäljningen, marginaler och planer för butiksbeståndet i fokus. Försäljningen är redan känd, den steg 6 procent i lokala valutor och landade på 57 miljarder kronor.

Annons
Annons
Annons