Expert: "Det finns stora frestelser i sponsringsavtal"

Folksams plötsliga avhopp inför fotbolls-EM:s sponsorresa beror på överdriven rädsla, menar Niklas Birgetz på Sponsrings & Eventföreningen. Men branschexperten Uno Grönkvist tycker att avbokningen var befogad.

– Det finns stora frestelser i de här avtalen, säger han.

Under strecket
Publicerad
Folksam tackade nej till bjudresan där bland annat en champagneprovning i regi av producenten Taittinger ingick.

Folksam tackade nej till bjudresan där bland annat en champagneprovning i regi av producenten Taittinger ingick.

Foto: Janerik Henriksson/TT och Daniella Backlund
Annons

Inför fotbolls-EM i Frankrike går åsikterna i sär om vad som är etiskt försvarbart att delta i som sponsor.

SvD Näringsliv kunde nyligen avslöja att många sponsorer valde att tacka nej till en champagneprovning som utformats i Svenska Fotbollsförbundets partnerresa.

Annons
Annons
Annons