Annons

Europén nätshoppar på jobbet

En kväll i tv-soffan framför Aktuellt eller med spenderbyxorna på framför datorn? Medan européerna nätshoppar från jobbet, gör svensken sina ärenden från hemmet.

Under strecket
Publicerad

Jarl Alfredius på Aktuellt har konkurrens - av e-handeln. Lagom till 21-sändningen loggar svensken på och börjar handla. Det visar siffror från marknadsföringsbolaget Tradedoubler.

Jarl Alfredius på Aktuellt har konkurrens - av e-handeln. Lagom till 21-sändningen loggar svensken på och börjar handla. Det visar siffror från marknadsföringsbolaget Tradedoubler.

Jarl Alfredius på Aktuellt har konkurrens - av e-handeln. Lagom till 21-sändningen loggar svensken på och börjar handla. Det visar siffror från marknadsföringsbolaget Tradedoubler.
Jarl Alfredius på Aktuellt har konkurrens - av e-handeln. Lagom till 21-sändningen loggar svensken på och börjar handla. Det visar siffror från marknadsföringsbolaget Tradedoubler.

Resor och teknikprylar är populära shoppingobjekt när européerna handlar på internet. Men internetvanorna är olika. Medan britterna älskar att handla mat på nätet, är tjänsten nästan obefintlig i Sverige. Var och varannan svensk har däremot en internetbank, något som knappt existerar i Storbritannien. Även när ärendena görs skiljer sig åt beroende på land. Det visar statistik från marknadsföringsbolaget Tradedoubler som följer e-handelssajter på nätet.

Annons
Annons
Annons