Annons

Enkel idé gjorde dem snabbt störst på Tradera

Digitaliseringen revolutionerade andrahandsförsäljningen. Nu står samma marknad inför en industrialisering. Sellpy omsätter 40 miljoner på att sälja andras grejer.

– Vi borde aldrig kasta något som fungerar, säger Michael Arnör, vd för Sellpy och en av kandidaterna i SvD Affärsbragd.

Under strecket
Publicerad

Michael Arnör, Philip Gunnstam och Oskar Nielsen, grundare av Sellpy.

Foto: Adam Wrafter Bild 1 av 3
Foto: Adam Wrafter Bild 2 av 3
Foto: Adam Wrafter Bild 3 av 3
Efter reklamen visas:
AFFÄRSBRAGDEN Sellpy

För mycket jobb och för lite pengar. Det var känslan när Michael Arnör kommit hem från studier i USA och röjt sitt pojkrum hos föräldrarna. Ambitionen att sälja så mycket som möjligt på andrahandsmarknaden slutade i att väldigt mycket trots allt inte blev sålt. Den erfarenheten blev fröet som grodde till Sellpy när han, Oskar Nielsen och Philip Gunnstam satte sig och spånade idéer.

Annons
Annons
Annons