X
Annons
X

En ny gryning på nätet

Det är Spotify som har fått mest tid i strålkastarljuset, men den hyllade musiktjänsten är långt från ensam bland de svenska it-företagen. Med allt lägre inträdeströsklar har det aldrig varit enklare för webbentreprenörer att förverkliga sina idéer.

Björn Isakson, Voddler, Ted Valentin, webbentreprenör, och Videoplazas grundare Alfred Ruth, Sorosh Tavakoli och Dante Buhay.
Björn Isakson, Voddler, Ted Valentin, webbentreprenör, och Videoplazas grundare Alfred Ruth, Sorosh Tavakoli och Dante Buhay. Foto: ANNIKA AF KLERCKER

För tio år sedan var svenska företag som Framfab, Boo.com och Let's Buy It uppmärksammade, hajpade och mitt i epicentrum av it-bubblan. Den blåstes upp av naiva förhoppningar om framtida intäkter och omvärldens bristande kunskaper om vad internet egentligen skulle komma att betyda och hur snabbt det skulle gå att nå dit. När bubblan sprack gjorde den det inte med ett pysande utan med en smäll när de högt ställda förväntningarna inte infriades.

Björn Isakson, Voddler, Ted Valentin, webbentreprenör, och Videoplazas grundare Alfred Ruth, Sorosh Tavakoli och Dante Buhay.

Foto: ANNIKA AF KLERCKER Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X