X
Annons
X
Kommentar

Malin Ekman: Facebooks La liga-köp är en vinstlott för tittarna

Efter att ha lurat i vassen har Facebook gett sig in i matchen på riktigt genom att förvärva rättigheterna till La Liga i södra Asien. En sak är säker, det kommer att förändra sättet vi konsumerar sport.

Läs mer om Turbulensen kring Facebook
Facebook förvärvar rättigheterna till att sända La Liga i södra Asien, bland annat i Indien, som är Facebooks största marknad sett till användare.
Facebook förvärvar rättigheterna till att sända La Liga i södra Asien, bland annat i Indien, som är Facebooks största marknad sett till användare. Foto: Karly Domb Sadof/AP, Manu Fernandez/AP

Sporträttighetsindustrin är under omstöpning. Först kom telekombolagen, sedan techjättarna.

Facebook förvärvar rättigheterna till att sända La Liga i södra Asien, bland annat i Indien, som är Facebooks största marknad sett till användare.

Foto: Karly Domb Sadof/AP, Manu Fernandez/AP Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X