Annons

Efter bottenbetyget: Tre lovar bättring

Teleoperatören Tre riskerar kundflykt på grund av missnöjda kunder, enligt den senaste mätningen från Svenskt Kvalitetsindex. Nu ska operatören bli bättre på att fånga upp klagomål för att vända utvecklingen.

Under strecket
Publicerad

Mobiloperatören Tre får sämst betyg i SKI:s senaste mätning.

Foto: Bertil Ericson/TT Bild 1 av 1

Mobiloperatören Tre får sämst betyg i SKI:s senaste mätning.

Foto: Bertil Ericson/TT Bild 1 av 1
Mobiloperatören Tre får sämst betyg i SKI:s senaste mätning.
Mobiloperatören Tre får sämst betyg i SKI:s senaste mätning. Foto: Bertil Ericson/TT

Kamran Alemdar är pr- och informationschef på Tre. Han säger sig vara överraskad av Tres bottenbetyg i Svenskt Kvalitetsindex. Tre fick ett betyg under den magiska gräns som motsvarar att företag har svårt att motivera sina kunder att stanna kvar. Tre riskerar alltså att stå inför en kundflykt. Sämre täckning än andra operatörer anges som en anledning till missnöje. Även dålig klagomålshantering och otydliga avtal lyfts i undersökningen som problem hos Tre.

Annons
Annons
Annons