Efter bottenbetyg: Tre lovar bättring

Uppsagda avtal med samarbetspartners och förändrade rutiner ska få mobiloperatören Tres kunder på bättre humör.

– Vi märker att det sakta går åt rätt håll, säger Kamran Alemdar, pr- och informationschef på Tre.

Under strecket
Publicerad
Tre har vidtagit åtgärder för att öka kundnöjdheten, men ännu gror missnöjet enligt SKI:s senaste mätning.

Tre har vidtagit åtgärder för att öka kundnöjdheten, men ännu gror missnöjet enligt SKI:s senaste mätning.

Foto: Tomas Oneborg
Annons

Mobiloperatören Tre får ett betyg som motsvarar svårigheter att motivera kunderna att stanna kvar, enligt den senaste mätningen från Svenskt Kvalitetsindex (SKI). Det är andra året i rad som Tre får bottenbetyg av kunderna.

Kunderna upplever bland annat att Tre har bristande klagomålshantering, sämre täckning än konkurrenterna och otydliga avtal. 

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons