X
Annons
X

E-handeln lockar allt fler kunder

Under 2013 ökade försäljningen på nätet med 17 procent enligt e-barometern som publiceras i dag. Bäst gick det för sport och fritid som nu omsätter en miljard på den svenska marknaden.

Tid blir allt mer en bristvara och därmed blir nätet attraktivt, säger Johan Ryding, vd på nätbutiken Sportamore. Bolaget ökade förra året sin omsättning med 125 miljoner kronor.
Tid blir allt mer en bristvara och därmed blir nätet attraktivt, säger Johan Ryding, vd på nätbutiken Sportamore. Bolaget ökade förra året sin omsättning med 125 miljoner kronor. Foto: TOMAS ONEBORG

**E-handeln upplevde **under 2013 sin kraftigaste tillväxt sedan 2007. Försäljningen växte med 17 procent och under fjolåret nådde den 37 miljarder. Julhandeln var mycket stark och fjärde kvartalet såg en tillväxt på 18 procent mot året före. Störst är fortfarande hemelektronik där runt 20 procent av alla köp görs på nätet.

Tid blir allt mer en bristvara och därmed blir nätet attraktivt, säger Johan Ryding, vd på nätbutiken Sportamore. Bolaget ökade förra året sin omsättning med 125 miljoner kronor.

Foto: TOMAS ONEBORG Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X