X
Annons
X

”E-handel sågs som hot – få trodde på vårt koncept”

När stora delar av branschen rynkade på näsan åt e-handel gjorde entreprenörerna Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman precis tvärtom. De insåg tidigt att framtidens hudvårdsarena är online. I dag hamnar bolaget på listan över Sveriges 100 största e-handlare med Axel Johnson-koncernen som ny ägare.

Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman grundade Skincity 2011. Sedan 2017 är Axel Johnson-koncernen huvudägare.
Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman grundade Skincity 2011. Sedan 2017 är Axel Johnson-koncernen huvudägare. Foto: Emma-Sofia Olsson

På lagervåningen under Skincitys kontor i Täby råder full aktivitet från sju på morgonen till tio på kvällen. Vartefter beställningarna från webshopen tickar fram på skärmar, packas burkar och flaskor omsorgsfullt ner i kartonger med silkespapper. Varje vikmoment är genomtänkt och noga inövat. En vanlig dag skickas cirka 1 500 paket från lagret. Runt jul snittar de på 10 000.

Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman grundade Skincity 2011. Sedan 2017 är Axel Johnson-koncernen huvudägare.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 1 av 4

Det börjar bli trångt på Skincitys lagervåning i Täby.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 2 av 4

Skincity ligger redan i framkant när det gäller den digitala transformationen. Men de vill inte ligga allra först när det gäller den senaste tekniken.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 3 av 4

Skincity vill att deras leveranser ska kännetecknas av stil och omtanke. Enligt gammal asiatisk tradition ges en Kokeshi-docka som tacksamhetsgåva till kunder som väljer Skincity.

Foto: Emma-Sofia Olsson Bild 4 av 4
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X