X
Annons
X

E-handel ritar om kartan för butikerna

H&M:s försäljningsras är inte förvånande, enligt en bedömare. I framtiden kan klädbranschen få vänja sig vid att den fysiska butiken är ett komplement till e-handel istället för tvärtom.

– Företagen har det tufft i en digitalt utsatt bransch, säger Andreas Svensson på HUI research.

Av TT
Läs mer om H&M:s kris
Butiksdöden inom klädhandeln kommer att fortsätta, spår bedömare. Arkivbild
Butiksdöden inom klädhandeln kommer att fortsätta, spår bedömare. Arkivbild Foto: Vilhelm Stokstad/TT

Andreas Svensson, e-handelsexpert på handelns analysfirma HUI research, tror att fler butiksstängningar är att vänta – inte bara för H&M utan i klädbranschen som helhet. Tillväxten för fysiska butiker inom kläder och skor pekar nedåt och tillväxten sker online, konstaterar han. Och även om utvecklingen pågått ett tag har branschen inte riktigt förstått hur omvälvande skiftet är:

Butiksdöden inom klädhandeln kommer att fortsätta, spår bedömare. Arkivbild

Foto: Vilhelm Stokstad/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X