Annons

Sara L Bränström:Dödskallen går i graven – beskedet visar ny trend

Det höll alltså i 10 år. Varken mer eller mindre. H&M:s beslut att helt skrota varumärket Cheap Monday förvånar nästan lika mycket som när bolaget en gång köpte varumärket med hög hipphetsfaktor.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Beskedet om H&M:s nedläggning av Cheap Monday förvånar.

Foto: Robert Henriksson Bild 1 av 2

Så här glada var H&M:s dåvarande vd Rolf Eriksen och Fabrics vd Lars Karlsson när nyheten om H&M:s köp av Cheap Monday presenterades år 2008.

Foto: Tobias Lundgren/TT Bild 2 av 2

Beskedet om H&M:s nedläggning av Cheap Monday förvånar.

Foto: Robert Henriksson Bild 1 av 1
Beskedet om H&M:s nedläggning av Cheap Monday  förvånar.
Beskedet om H&M:s nedläggning av Cheap Monday förvånar. Foto: Robert Henriksson

Den svenska klädjätten gör en total omsvängning och släpper strategin att bara växa organiskt. Så löd formuleringen på SvD Näringslivs förstasida för tio år sedan.

Annons
Annons
Annons