DNB låter en del kunder förbli "analoga"

Norska storbanken DNB:s huvudkontor i centrala Oslo. Arkivbild.
Norska storbanken DNB:s huvudkontor i centrala Oslo. Arkivbild. Foto: Fredrik Varfjell / NTB scanpix / TT

Norska storbanken DNB erkänner att de hade fel när de trodde att de skulle få alla sina kunder att använda sig av digitala tjänster. Nu vill banken försöka lyssna mer till sina "analoga" kunder.

Under strecket
TT-NTB
Publicerad
Annons

Omkring 200 000 norska bankkunder använder fortfarande post och girotjänster eller besöker banken för att betala sina räkningar över disk. Enligt Hans Olav Rønningen på DNB:s kundcenter är runt hälften av dem DNB-kunder, skriver Aftenposten.

– Vi har trott att vi har kunnat hjälpa alla att bli digitala. Vi hade fel och inser nu att vi har sprungit i från dessa kunder, säger han till tidningen.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons