X
Annons
X

War rooms krigar om att sätta agendan: ”Elakt av S”

Väljarna kommer att översköljas av sponsrade inlägg på Facebook från partierna den sista veckan före valet. I ett moderat "war room" försöker ett 20-tal medarbetare sätta agendan. Partiernas måltavla: En miljon obeslutsamma svenskar.

Enligt Mattias Thorsson (ljus skjorta), kommunikationschef för M i Stockholm, har inlägg om att bygga ut ringleden och gräva ned Centralbron gått bra – tillsammans med budskap om lägre skatter. Man riktar inlägg på Facebook till personer som sitter i bilkö på morgnarna.
Enligt Mattias Thorsson (ljus skjorta), kommunikationschef för M i Stockholm, har inlägg om att bygga ut ringleden och gräva ned Centralbron gått bra – tillsammans med budskap om lägre skatter. Man riktar inlägg på Facebook till personer som sitter i bilkö på morgnarna. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman

Inne i Stockholmsmoderaternas digitala "war room" på Blasieholmen dundrar E-Types 90-talshit "This is the way".

Enligt Mattias Thorsson (ljus skjorta), kommunikationschef för M i Stockholm, har inlägg om att bygga ut ringleden och gräva ned Centralbron gått bra – tillsammans med budskap om lägre skatter. Man riktar inlägg på Facebook till personer som sitter i bilkö på morgnarna.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman Bild 1 av 5

Valdemar Liungman klipper en film med Carl Bildt.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman Bild 2 av 5

Från 06 till 23 sitter det digitala teamet hos M och försöker sätta agendan på nätet.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman Bild 3 av 5

Facebook-statistik följs hela tiden. Vad funkar och vad funkar inte?

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman Bild 4 av 5

SD:s kommunikationschef Joakim Wallerstein.

Foto: Stina Stjernkvist/TT Bild 5 av 5
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X