Annons

Det säger bara klick för nätaffärerna

Affärsidén är att annonsören får reda på hur många som klickar på en annons på nätet, vart kunden klickar sig vidare och hur många som faktiskt köper något. Bakom idén står ett svenskt företag som i dag finns i 16 europeiska länder, omsätter 250 miljoner kronor och i år räknar med att fördubbla omsättningen.

Under strecket
Publicerad

Carl Johan Grandinson började på Tradedoubler i 1999. Sedan i februari i år är han vd för verksamheten i Sverige, efter att under tre år byggt upp kontoret i Paris. Han anser att alla inblandade vinner på att veta exakt vilka sajter och annonser som genererar köp från kunderna.

Bild 1 av 1

Carl Johan Grandinson började på Tradedoubler i 1999. Sedan i februari i år är han vd för verksamheten i Sverige, efter att under tre år byggt upp kontoret i Paris. Han anser att alla inblandade vinner på att veta exakt vilka sajter och annonser som genererar köp från kunderna.

Bild 1 av 1
Carl Johan Grandinson började på Tradedoubler i 1999. Sedan i februari i år är han vd för verksamheten i Sverige, efter att under tre år byggt upp kontoret i Paris. Han anser att alla inblandade vinner på att veta exakt vilka sajter och annonser som genererar köp från kunderna.
Carl Johan Grandinson började på Tradedoubler i 1999. Sedan i februari i år är han vd för verksamheten i Sverige, efter att under tre år byggt upp kontoret i Paris. Han anser att alla inblandade vinner på att veta exakt vilka sajter och annonser som genererar köp från kunderna.

Bolaget Tradedoubler startade 1999, mitt under it-bubblans sprittande uppgång. Till skillnad från många andra överlevde bolaget, fick finansmannen Georg Soros som delägare och är i dag ledande i Europa.

Annons
Annons
Annons