Det finns ett stort och varierat intresse för EU

REPLIK |

Publicerad
Annons

Ska vi sälja EU med sex undrar Claes Arvidsson (4/7) och syftar på en av de filmer som EU-kommissionen publicerat på EUTube, YouTubes EU-sajt. Videon, som funnits på YouTube sedan februari i år, består av klipp från kända europeiska kvalitetsfilmer och är en av 47 videofilmer som hittills publicerats på EU-sajten. De beskriver vad EU-kommissionen sysslar med; från utvecklingsbistånd och klimatförändringar till gränskontroller, konsumentskydd och stöd till europeisk film.

Jag är stolt över att ha bidragit till att skapa ”EU-hörnan” på den populära ungdomssajten YouTube. Jag är också mer än nöjd med det stora intresset som EU-sajten skapat. Sedan lanseringen för sju dagar sedan har EUTube haft 3 miljoner besökare. Det är inte många nationella myndigheters, regeringars eller internationella organisationers sajter som slår den besöksfrekvensen. Det är inte enbart den nu aktuella videon som intresserar tittarna.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons