Deras resenärer är mest missnöjda

Två stora svenska varumärken ligger dåligt till när kunderna sätter betyg på transportbolagen.
SAS hamnar lägre än huvudkonkurrenten Norwegian på nästan alla parametrar. SJ har de mest missbelåtna kunderna. Det visar Svenskt Kvalitetsindex senaste mätning som publiceras idag.

Under strecket
Publicerad
FREDRIK PERSSON / SCANPIX
Foto: FREDRIK PERSSON / SCANPIX
Annons

Mitt under brinnande
SAS-kris satte familjen Munther Hansson ord på kundförhållandet till SJ och SAS. SvD Näringsliv gjorde då ett besök på Arlanda och träffade familjen som hade åkt från Dalarna till flygplatsen utanför Stockholm. Tanken på att åka landsträckan med tåg hade svischat förbi men snabbt avfärdats till fördel för bilen.

– Vi var tvungna att komma fram i tid så att vi inte skulle missa flyget.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons