Annons

Delta uppstickaren i lyxbåtsklassen

Delta 54 IPS. Det är svårt att se hur stor båten faktiskt är på dessa bilder tagna strax före Scandinavian Boat Show slog upp portarna i vintras. Men båten till höger om 54:an är Deltas tidigare flaggskepp på 40 fot. En dvärg i jämförelse.
Delta 54 IPS. Det är svårt att se hur stor båten faktiskt är på dessa bilder tagna strax före Scandinavian Boat Show slog upp portarna i vintras. Men båten till höger om 54:an är Deltas tidigare flaggskepp på 40 fot. En dvärg i jämförelse. Foto: VERONICA KINDBLAD
Under strecket
Publicerad

Skrov och överbyggnad är gjort av kolfiber istället för glasfiber, vilket sparar mycket vikt.

Foto: VERONICA KINDBLAD Bild 1 av 6

Vy över det som kallas båtens inre sociala ytor fotograferat från det stora öppna akterdäcket.

Foto: VERONICA KINDBLAD Bild 2 av 6

Ett av båtens tre sovrum.

Foto: VERONICA KINDBLAD Bild 3 av 6

Ett av båtens två lika stora badrum.

Foto: VERONICA KINDBLAD Bild 4 av 6

Detaljbild på instrumentpanelen.

Foto: VERONICA KINDBLAD Bild 5 av 6

Det finns inga pulpiträcken på fördäck. Ingen ska nämligen kunna dra slutsatsen att det är säkert att vistas där under gång. Båten är för snabb för sådant trams.

Foto: VERONICA KINDBLAD Bild 6 av 6

Delta Powerboats är ett svenskt projekt drivet av designansvarige Lars Modin, säljansvarige Karl Wessel och produktionsansvarige Lennart Alpstål. Hela projektet är en privat satsning. På fyra år har fyra nya modeller lanserats.

– Det är en jättesatsning för oss alla, säger Karl Wessel till SvD Näringsliv.

Annons
Annons
Annons