Dejtingsajt lockar med otrohet

En nystartad dejtingsajt har otrohet som sin specialitet, med budskapet att hemliga drömmar kan förverkligas. Hela affärsidén är en människosyn där egoism står i centrum, men detta synsätt är dömt att misslyckas, skriver Helena Soto, kristen civilekonom och förläggare.

Under strecket
Publicerad
Annons

En nystartad dejtingsajt gör oförskräckt reklam i svenska medier och i tunnelbanan. Affärsidén går ut på att sammanföra gifta och samboende personer som önskar ha en hemlig affär med varandra. Orden är förföriska och bilderna är lockande. ”Du kanske söker efter någon i din egen stad att träffa på en fast tidspunkt i veckan? Eller varför inte ha en hemlig affär utanför landsgränsen? Du vet inte vad du går miste om i livet utan att prova på. Så varför inte möta dem nu? Kom ihåg, livet är kort.”

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons