X
Annons
X

Dejtingsajt lockar med otrohet

En nystartad dejtingsajt har otrohet som sin specialitet, med budskapet att hemliga drömmar kan förverkligas. Hela affärsidén är en människosyn där egoism står i centrum, men detta synsätt är dömt att misslyckas, skriver Helena Soto, kristen civilekonom och förläggare.

En nystartad dejtingsajt gör oförskräckt reklam i svenska medier och i tunnelbanan. Affärsidén går ut på att sammanföra gifta och samboende personer som önskar ha en hemlig affär med varandra. Orden är förföriska och bilderna är lockande. "Du kanske söker efter någon i din egen stad att träffa på en fast tidspunkt i veckan? Eller varför inte ha en hemlig affär utanför landsgränsen? Du vet inte vad du går miste om i livet utan att prova på. Så varför inte möta dem nu? Kom ihåg, livet är kort."

Sedan jag själv undersökt saken och fått bekräftat att det inte är ett för tidigt aprilskämt undrar jag: Var är alla reaktioner? Varför reagerar inte svenska medier? Varför är det så tyst i bloggosfären? Varför vaknar inte våra svenska kyrkor och protesterar? Av rädsla för att verka omoderna? Av rädsla för att möta motstånd?

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X