X
Annons
X

De väljer – du tittar

Ökad konkurrens tvingar tv-bolagen att höja ribban och investera i kvalitet och bredd för att vinna slaget om de gyllene tittarna, som 2011 var värda runt 6 miljarder kronor för de kommersiella tv-bolagen. Programutbudet är helt avgörande. Den som har makten över tablån har makten över var pengarna hamnar. Mitt uppe i planeringen av nästa års tv-tablåer har SvD talat med några av de kvinnor som sitter på makten över vad som ska visas i rutan.

undefined
Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN

Det är lite lurigt att få till både samtal och fotografering med de kvinnor vi vill ha med i reportaget. De flesta besöker MIP, världens största tv-mässa som äger rum i Cannes på franska Rivieran. Det är där man får nys om de senaste trenderna inom programinnehåll, produktion och distribution. Det är också här som de svenska tv-makthavarna hoppas trilla över nästa "Idol" eller "Så mycket bättre".

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 1 av 6

Annie Wigelius.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 2 av 6

Anna Rydin.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 3 av 6

Andrea Gisle Joosen.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 4 av 6

Katarina Eriksson.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 5 av 6

Åsa Sjöberg.

Foto: MAGNUS HJALMARSON NEIDEMAN Bild 6 av 6
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X