X
Annons
X

Därför slipper flyget lagar och regler

Under decennier har flygbranschen satt sin tillit till ny teknik. Men forskning visar att inte en enda av de tekniker som presenterats sedan 1994 har nått ett storskaligt genombrott – varför utsläppen skjutit i höjden.

– Flygbränslet borde vara tre gånger dyrare än i dag, säger forskaren Stefan Gössling.

Flygbranschen sätter sin tillit till nya bränslen. Det gör att de kan fortsätta  släppa ut mer bränsle, i väntan på ”lösningen” som aldrig kommer.
Flygbranschen sätter sin tillit till nya bränslen. Det gör att de kan fortsätta släppa ut mer bränsle, i väntan på ”lösningen” som aldrig kommer. Foto: All over press

SAS satsar på biobränsle, som sedan i fjol kan tankas "via den ordinarie bränslelogistikkedjan på Arlanda". Och i Norge hoppas Avinor på elflyg.

Flygbranschen sätter sin tillit till nya bränslen. Det gör att de kan fortsätta släppa ut mer bränsle, i väntan på ”lösningen” som aldrig kommer.

Foto: All over press Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X