X
Annons
X

Coca-Cola världens starkaste varumärke

Coca-Cola, IBM och Microsoft toppar Interbrands årliga ranking av "Best global brands", världens starkaste varumärken 2011. H&M och Ikea är de enda svenskarna på listan.

Inte Google och inte Apple, men dryckesjätten Coca-Cola kammar hem förstaplaceringen i den årliga och rapporten över världens hundra starkaste varumärken, enligt amerikanska varumärkeskonsulten Interbrand. Placeringen är oförändrad sedan i fjol, men värdet på varumärket har stigit med två procent till 71,9 miljarder dollar, cirka 495 miljarder kronor.

Rapporten presenteras för tolfte året i rad, och till en av de största vinnarna räknas Apple, som klättrade från en 17:e plats i fjol till en placering på åttonde plats i år. Apple har därmed för första gången hamnat i topp-tio-listan, och har på ett år ökat sitt varumärkesvärde med 58 procent till 33,5 miljarder dollar.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X