Annons

Doktorns 20 tips: Så byter du till ett friskare liv

Vila, mat, motion och sömn. Det är nyckeln till att leva sundare, enligt doktor Rangan Chatterjee. Han har tagit fram fem konkreta råd inom varje område. Lyckas du bocka av tre tips i varje kategori har du goda möjligheter att förbättra din hälsa, menar den brittiske tv-läkaren.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad

Vila, mat, motion och sömn är grundstenarna i doktor Rangan Chatterjees metod.

Foto: TT och Staffan Löwstedt Bild 1 av 6

Ta en promenad, sitt på en parkbänk, lyssna på musik. Illustration: Colourbox

Bild 2 av 6

Rangan Chatterjees tv-serie ”Doctor in the house” har sålts till 70 länder.

Foto: Simon Rehnström Bild 3 av 6

Ät minst fem olika grönsaker varje dag, tipsar Rangan Chatterjee. Illustration: Colourbox

Bild 4 av 6

Styrketräna två gånger i veckan – men du behöver inte gå till ett gym eller köpa dyra redskap. Med rätt övningar kan du träna hemma i köket med hjälp av din egen kroppsvikt. Illustration: Colourbox

Bild 5 av 6

Ljuskällor stör sömnen – skapa en helt mörk sovmiljö, tipsar Rangan Chatterjee. Illustration: Colourbox

Bild 6 av 6

Vila, mat, motion och sömn är grundstenarna i doktor Rangan Chatterjees metod.

Foto: TT och Staffan Löwstedt Bild 1 av 1
Vila, mat, motion och sömn är grundstenarna i doktor Rangan Chatterjees metod.
Vila, mat, motion och sömn är grundstenarna i doktor Rangan Chatterjees metod. Foto: TT och Staffan Löwstedt

Rangan Chatterjee, känd från den populära BBC-serien ”Doctor in the house”, har tillsammans med specialister utvecklat en metod för att hjälpa människor att ändra sin livsstil.

Annons
Annons
Annons