Carema-ägarnas nya vd ändrar strategi

Riskkapitalbolaget Triton var inte medvetna om att det fanns ett allmänintresse för bolagets vårdverksamhet, därför gick inte företaget in i debatten direkt när det började storma kring Carema. I en intervju i Dagens industri förklarar Tritons nya Nordenchef Magnus Lindquist varför man valde en så ödesdiger passiv och ”hemlig” strategi.

Under strecket
Publicerad
Ledningen för Caremas ägarbolag Trition blev tagna på sängen av stormen som drabbade dem i samband med vårdskandalen.

Ledningen för Caremas ägarbolag Trition blev tagna på sängen av stormen som drabbade dem i samband med vårdskandalen.

Foto: BERTIL ERICSON/SCANPIX
Annons

När Carema blev löpsedelsstoff för ett halvt år sedan togs ägaren Triton på sängen. Riskkapitalbolaget hade bara ägt Carema i ett år och förstod inte vilket hett löpsedelsstoff vanvård av gamla kunde bli.

– Det stora misstaget vi gjorde var att vi inte gick ut och tog debatten direkt. På grund av att vi var så hemliga var det många som trodde att vi hade något att dölja, säger Lindquist till DI.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons