Butikskedjorna trivs bäst på bekväma marknader

Veckans klädrapporter från H & M och Lindex visar att försäljningen tuffar på, men att butikskedjorna föredrar marknader där de känner sig hemma.

Under strecket
Publicerad
Annons

KOMMENTAR | Klädrapporterna
För att ge prov på den svenska klädjättens storhet fick närvarande vid gårdagens presskonferens se filmsnuttar av vårens stora händelse, jättemodeshowen i Central Park, New York.

Glamouren formligen stänkte om lyriska kändisar när de kommenterade megashowen, där 150 modeller paraderat iklädda höstens kollektion. Vd Rolf Eriksen bidrog själv med ett stort wow, samt förtydligade att tillställningen skett helt inom reklambudgeten.
Desto mindre uppmärksamhet ansåg han att bolagets sänkta expansionsprognos förtjänade. Från att i tidigare rapport ha räknat med att netto öppna 133 till 143 butiker i år, är nya budet en nettoöppning av 127 till 132 butiker.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons