Annons

Bukowskis byter vd för ökat digitalt genomslag

Louise Arén, ny vd på Bukowskis tillsammans med vice vd Andreas Rydén.
Louise Arén, ny vd på Bukowskis tillsammans med vice vd Andreas Rydén. Foto: Bukowskis
SvD
Publicerad

Lundinägda Bukowskis har dragits med lönsamhetsproblem, även på onlinemarknaden. Förlusten förra året blev på 19 miljoner kronor. Mot den bakgrunden har styrelsen överraskande satt in Louise Arén som vd, en post hon tar över efter Anna-Karin Laurell. Louise Arén har gjort blixtkarriär på det anrika auktionsföretaget. Hon rekryterades till Bukowskis som digitalchef för bara ett år sedan, närmast från The Absolut Company, det vill säga vodkabranschen, och tidigare MTG. Vice vd blir konstexperten Andreas Rydén.

Enligt Breakit.se är målet att vässa Bukowskis digitalt för att möta nya onlinetjänster som Auctionet och Barnebys.

Annons
Annons
Annons