Ölmärke räddar liv i katastrofområden

Bryggerikoncernen Anheuser-Busch delar ut gratis vatten i ölburkar. Totalt ska 50 000 vattenburkar delas ut till offer för översvämningarna i Texas och Oklahoma, rapporterar flera medier.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
Kirsty Wigglesworth / TT / NTB Scanpix
Foto: Kirsty Wigglesworth / TT / NTB Scanpix
Anheuser-Busch har använt sitt "katastrofvatten" i reklamkampanjer.

Anheuser-Busch har använt sitt "katastrofvatten" i reklamkampanjer.

Foto: TT / NTB Scanpix
Annons

Anheuser-Busch är mest kända för att brygga Budweiser, ett av världens största ölmärken. Och det är inte första gången bryggeriet fyller burkarna med vatten. Sedan 1988 har Anheuser-Busch delat ut totalt 73 miljoner burkar vatten i olika välgörenhetsprojekt.

– När vattenbristen är som störst kan man lita på Anheuser Busch. Det är en proaktiv partner som prioriterar att hjälpa samhället när katastrofer inträffar, säger Cindy Erickson, vd på amerikanska Röda korset i östra Missouri, till CNN.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons