Annons

Ölmärke räddar liv i katastrofområden

Bryggerikoncernen Anheuser-Busch delar ut gratis vatten i ölburkar. Totalt ska 50 000 vattenburkar delas ut till offer för översvämningarna i Texas och Oklahoma, rapporterar flera medier.

Under strecket
Uppdaterad
Publicerad
Foto: Kirsty Wigglesworth / TT / NTB Scanpix

Anheuser-Busch har använt sitt "katastrofvatten" i reklamkampanjer.

Foto: TT / NTB Scanpix
Foto: Kirsty Wigglesworth / TT / NTB Scanpix
Foto: Kirsty Wigglesworth / TT / NTB Scanpix

Anheuser-Busch är mest kända för att brygga Budweiser, ett av världens största ölmärken. Och det är inte första gången bryggeriet fyller burkarna med vatten. Sedan 1988 har Anheuser-Busch delat ut totalt 73 miljoner burkar vatten i olika välgörenhetsprojekt.

Annons
Annons
Annons