X
Annons
X

Brist på pengar – men ingen brist på kreativitet

Årets upplaga av reklamtävlingen Guldägget som avgörs i kväll präglas av lågkonjunkturen, med färre bidrag än i fjol. Brist på pengar innebär dock inte mindre kreativitet, enligt juryordförande Frank Hollingworth. Han uppmanar företagen att våga investera.

Några nominerade bidrag i Guldäggets filmsklass: Nationella Hivrådet/Le Bureau, Riksgälden/Storåkers McCann, Elmsta 3000 Horror Fest/Saatchi & Saatchi och Poolia/King.
Några nominerade bidrag i Guldäggets filmsklass: Nationella Hivrådet/Le Bureau, Riksgälden/Storåkers McCann, Elmsta 3000 Horror Fest/Saatchi & Saatchi och Poolia/King. Foto: GULDÄGGET

– För att vinna guldägg måste man som byrå våga tänka på ett nytt sätt, vara kreativ. Men först och främst behöver man en kund som vågar betala för kreativ, nyskapande reklam. Och därför ska vi komma ihåg att det är kunden som vinner Guldägget i första hand, inte byrån, säger Frank Hollingworth.

Några nominerade bidrag i Guldäggets filmsklass: Nationella Hivrådet/Le Bureau, Riksgälden/Storåkers McCann, Elmsta 3000 Horror Fest/Saatchi & Saatchi och Poolia/King.

Foto: GULDÄGGET Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X