Bindefelds e-post hamnade hos pressen

Pr-byrån Bindefeld är nöjd med hur mycket företaget lyckats få journalisterna att skriva om den senaste telefonen från Nokia och en reklamkampanj från MQ. Men när Bindefeld skulle rapportera till uppdragsgivarna fick pressen pr-byråns e-post.

Under strecket
Publicerad
Annons

”Hejsan! Kolla in mittuppslaget i Expressen där det skrivs om alla par” skriver Bindefeld tillsammans med hänvisningar till Aftonbladet, SvD och Metro. De glada tongångarna hörs i ett e-postmeddelande som var tänkt att gå till klädkedjan MQ om hur framgångsrikt den senaste reklamkampanjen blivit pr-placerad i olika medier. Men meddelandet gick istället till medier, som i brevet får se sina jobb utvärderade av pr-byrån.

Detsamma gäller ett e-postmeddelande som var tänkt att gå till Nokia. ”Kolla in Aftonbladet ... ekonomidelen av DN, samt på sidan 26 i Expressen” står öppet för inte bara Nokia utan också medierna att läsa.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons