Billigt rykte ska putsas

Med siktet inställt på affärsresenärer och långdistansrutter blir lågprisflyget Norwegian en allt mer betydande konkurrent till SAS. En av de största utmaningarna för att få ombord fler resenärer är att slå hål på myten om lågprisflyg som vilda västern-företag.

Publicerad
Lågprisbolaget Norweigan vill nu satsa på att locka affärsresenärer genom att försöka visa på kvalitet, enligt marknadschefen Sara Camursoy.

Lågprisbolaget Norweigan vill nu satsa på att locka affärsresenärer genom att försöka visa på kvalitet, enligt marknadschefen Sara Camursoy.

Foto: LARS PEHRSON
Annons

– Det finns flera lågprisbolag som har en väldigt oklar prismodell där du får betala mer utan att du vet varför. Dessa bolag ger en negativ bild av hela lågprisbranschen. Men vi ser det som att Norwegian har en tidsenlig och framåtriktad prismodell där resenären själv får välja, säger Sara Camursoy, marknadschef på Norwegian.

I fyra år har den norska lågprisaktören jobbat offensivt med sin lansering på den svenska marknaden. Från början omfattades erbjudandet mest av billiga flygbiljetter till semesterorter.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons