Annons

"Bidrar till att höja Zlatans varumärke"

Zlatan Ibrahimovic kan stärka sitt varumärke i och med flytten till Los Angeles, tror Anna Broback, ekonomie doktor vid Stockholms universitet. Här inviger fotbollsstjärnan padeltennishallen Padel Zenter i Årsta. Arkivbild.
Zlatan Ibrahimovic kan stärka sitt varumärke i och med flytten till Los Angeles, tror Anna Broback, ekonomie doktor vid Stockholms universitet. Här inviger fotbollsstjärnan padeltennishallen Padel Zenter i Årsta. Arkivbild. Foto: Sören Andersson/TT

Zlatan Ibrahimovic träder in på amerikansk mark.

Inte bara fotbollsmässigt, utan kanske framförallt marknadsmässigt.

– Det kan bidra till att höja hans personliga varumärke, säger Anna Broback, ekonomie doktor vid Stockholms universitet.

TT
Publicerad

Zlatan Ibrahimovic har varit en del av världsfotbollen i drygt 15 år. Malmösonens makalösa mål i den svenska landslagsdressen och Europas toppklubbar, har tillsammans med anfallarens frispråkighet och stjärnstatus gjort "Ibra" till en av världens mest kända idrottsmän.

Efter Nederländerna, Italien, Spanien, Frankrike och England bär nu flyttlasset till USA och Los Angeles Galaxy.

Annons
Annons
Annons
Annons