X
Annons
X

"Bidrar till att höja Zlatans varumärke"

Zlatan Ibrahimovic träder in på amerikansk mark.

Inte bara fotbollsmässigt, utan kanske framförallt marknadsmässigt.

– Det kan bidra till att höja hans personliga varumärke, säger Anna Broback, ekonomie doktor vid Stockholms universitet.

Av TT
Läs mer om Zlatans framtid
Zlatan Ibrahimovic kan stärka sitt varumärke i och med flytten till Los Angeles, tror Anna Broback, ekonomie doktor vid Stockholms universitet. Här inviger fotbollsstjärnan padeltennishallen Padel Zenter i Årsta. Arkivbild.
Zlatan Ibrahimovic kan stärka sitt varumärke i och med flytten till Los Angeles, tror Anna Broback, ekonomie doktor vid Stockholms universitet. Här inviger fotbollsstjärnan padeltennishallen Padel Zenter i Årsta. Arkivbild. Foto: Sören Andersson/TT

Zlatan Ibrahimovic har varit en del av världsfotbollen i drygt 15 år. Malmösonens makalösa mål i den svenska landslagsdressen och Europas toppklubbar, har tillsammans med anfallarens frispråkighet och stjärnstatus gjort "Ibra" till en av världens mest kända idrottsmän.

Zlatan Ibrahimovic kan stärka sitt varumärke i och med flytten till Los Angeles, tror Anna Broback, ekonomie doktor vid Stockholms universitet. Här inviger fotbollsstjärnan padeltennishallen Padel Zenter i Årsta. Arkivbild.

Foto: Sören Andersson/TT Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X