Annons

Bättre resultat för Venue Retail Group – kampanjer tyngde

Venue Retail Groups omstrukturering av skoverksamheten, som aviserades i oktober, går snabbare än väntat.

Det framgår av rapporten för det första kvartalet i det brutna räkenskapsåret 2018/19.

Under strecket
Direkt
Publicerad

Under kvartalet steg den jämförbara försäljningen med 3 procent. Resultatet sjönk dock, främst på grund av en högre andel kampanjer och omstruktureringskostnader på 5 miljoner kronor till följd av förändring av affärsmodell i skoverksamheten.

"Vi ser naturligtvis samma mönster som övriga detaljhandeln gör, dvs minskad trafik till handelsplatser och köpcentrum, ett förändrat köpbeteende och prispress. Positivt för vår del är att vi genom ett medvetet arbete har lyckats öka konverteringsgraden genom ett bättre omhändertagande av våra kunder", skriver vd Jonas Ottosson.

Annons
Annons
Annons