Bankkunder mer nöjda än på länge

Storbankerna har fortfarande en del att jobba på för att öka kundnöjdheten, enligt SKI:s vd Johan Parmler, men trenden är positiv och den digitala utvecklingen spelar in, enligt honom. Arkivbild.
Storbankerna har fortfarande en del att jobba på för att öka kundnöjdheten, enligt SKI:s vd Johan Parmler, men trenden är positiv och den digitala utvecklingen spelar in, enligt honom. Arkivbild. Foto: Isabell Höjman/TT

Svenska bankkunder har blivit nöjdare under senaste året.

Storbanker behåller jumboplaceringarna men tar in på de mer nischade aktörerna.

Under strecket
Helena Wande/TT
Publicerad
Annons

Nöjdheten bland svenska bankkunder fortsätter att stiga. På en skala från 0 till 100 tar branschen nu ett kliv till 68,3 från 66,2 i fjol, enligt Svenskt kvalitetsindex (SKI) årliga undersökning.

– Trenden de senaste åren har varit positiv och nivån i år är faktiskt ganska bra, säger Johan Parmler, vd på SKI.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons