Annons
Analys

Joel Dahlberg:Bankerna pratar nonsens om nöjda kunder

De fyra storbankerna upprepar ständigt att nöjda kunder är en banks viktigaste tillgång. Viktiga tillgångar borde man vårda bättre.

Under strecket
Publicerad

Swedbank ligger i botten vad gäller kundnöjdhet inom sparande.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman Bild 1 av 1

Swedbank ligger i botten vad gäller kundnöjdhet inom sparande.

Foto: Magnus Hjalmarson Neideman Bild 1 av 1
Swedbank ligger i botten vad gäller kundnöjdhet inom sparande.
Swedbank ligger i botten vad gäller kundnöjdhet inom sparande. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman

För sjätte året i rad har Avanza fått högst betyg i den årliga rankingen som Svenskt kvalitetsindex (SKI) genomför vad gäller kundnöjdhet inom sparande. Inte nog med det, skillnaden mellan Avanza och storbankerna har ökat de senaste åren.

Annons
Annons
Annons