Annons

Torbjörn Isacson:Pensionsjätten – en klubb för inbördes beundran

”Sveriges nöjdaste kunder” och ”Kundnöjdhet och prestationer i världsklass”. Mycket talar för att pensionsjätten Söderberg & Partners får byta till mer modesta fraser i sin marknadsföring framöver.

Under strecket
Publicerad

Söderberg & Partners kontor i Stockholm.

Foto: Lars Pehrson

”Du behöver inte bara ta vårt ord på att vi levererar marknadens ledande rådgivning. Våra kundundersökningar visar att vi presterar i världsklass.”
”Söderberg & Partners är den aktör som har haft högst kundnöjdhet 2012, 2013, 2014 och lyckas nu med det även 2015.”

Dessvärre verkar Söderberg & Partners självbild nu krascha ganska rejält mot vad stora delar av omvärlden anser. Senast ut är Konsumentverket, som säger till SvD Näringsliv att pensionsgiganten bryter mot god marknadsföringssed. Dessförinnan var det Finansinspektionen som sade att S&P:s trygghetsfond ”framstår som ett dyrt fondsparande och under de fem år som fonden funnits så framstår det som den utvecklats dåligt.”

Annons
Annons
Annons