Logga in för en bättre upplevelse.
Nicolas Cage överraskande passiv i ”Prisoners of the Ghostland”.
Frustrerande halvfärdiga idéer i ”Antlers”.
Uppföljaren till ”Venom” förmedlar en känsla av lek och frihet.
Film två i nya ”Halloween”-trilogin lämnar en utan längtan efter mer.
”Nästan för maffig för vardagsrummet”, skriver Sebastian Lindvall om ”Foundation”.
Lätta att njuta av den udda, men välsmakande, filmen om tryffel och tidens gång.
Går inte att förneka väldigheten i den ljud- och bildupplevelse som Villeneuve orkestrerat.
Kanske var ”Malignant" roligare att göra än vad den är att se?, undrar SvD:s kritiker.
Själlösa och trista sammandrabbningar i Marvels nya kampsportsfilm.
Sebastian Lindvall har sett Jordan Peeles nya film ”Candyman”.
Tyvärr slår det självreflexiva ibland över i självdestruktivitet i ”The green knight”.
Actionrulle som blir en överansträngd demonstration av barnasinnet.
Sommarens skräcktrilogi på Netflix knyts ihop av de avslutande delarna ”1978” och ”1666”.
Christian Petzold tolkar myten om vattenvarelsen undinen.
Netflix nya skräckfilm lyckas inte bli vad den lovar – en klassiker.
Med ”Stranger things”-fansen som målgrupp lanseras nya skräcktrilogin ”Fear street”.
”Demon slayer: Mugen train” ger inte mersmak.
”In the Heights” blir fånig och övertydlig.
”Godzilla vs Kong” känns som en syratripp på en japansk karaokeklubb.
Sebastian Lindvall: Med bioaktuella ”Aya och häxan” inleds en ny era för den japanska filmstudion.
Zombieskallar mosas med hjärtlig hjärndödhet i ny Netflix-action.
Psykbrytsspänning i kammarspelstappning i ”Kvinnan i fönstret”.
I stället för att skrämmas gör sig ”Things heard & seen” vän med det övernaturliga.
Skräcken tappas bort när budskapet tar över i Jordan Peele-inspirerade ”Them”.
Flerfaldigt Oscarsnominerade ”Sound of metal” får nu svensk streamingpremiär.
Träffsäkra ”Never rarely sometimes always” väjer undan för chockeffekter.
”Relic” är en modig skräckfilm som ser skönhet i det ruttnande.
Massakern skildras med blodisande suggestionskraft.
”Bakom hennes ögon” – en mix av psykosexuell thriller och erotisk neo-noir.
Man har sällan roligt med kammarspelet ”Malcolm & Marie”.
Netflixfilmen ”Den vita tigern” är som en cynisk ”Slumdog millionaire”.
Oförutsägbart blodbad – men varken spännande eller roligt.
Vågat grepp i rekorddyra ”Wandavision” – men inte helt lyckat.
”The midnight sky” är ett slags begravningsceremoni för jorden.
Även för den som inte läst förlagan lär berättelsen kännas uttjatad.
”Gangs of London” kan vara den mest brutala serie som har sänts i Sverige.
Som att snubbla in i en iransk Aaron Sorkin-produktion.
Netflix-thriller kan inte mäta sig med mästarens original.
På Amazon Prime: Imponerande om pianospelande tvillingsystrar i dödlig fejd.
Här finns ett vemodigt stråk – men helheten blir baktung.
När Wendy får en egen film blir det mest bara skrikigt och ofokuserat.
Ett tilltrasslat försök att slå mynt av slaveriskräcktrenden.
Mörk och livlös feelbad om destruktiv maskulinitet.
Träffsäker HBO-serie av ”Call me by your name”-regissören Luca Guadagnino.
Elisabeth Moss är enastående som skräckförfattaren Shirley Jackson.
”The new mutants” är en konstnärlig katastrof.
Christopher Nolan-action skapar tryckvågor i biosalongen
Lovande spökhistorier spårar ur i överbelamrat kaos.
Men inte ens i en söndertrasad värld slipper vi såpoperan.
Identitetssökande videovåld i Quentin Dupieux medelålderskrisdrama.