Logga in för en bättre upplevelse.
Austin Butler rör sig och låter precis som ”The king of rock and roll”.
En ung, vilsen man blir förälskad i en äldre upptagen kvinna som sänder ut dubbla signaler.
Ett klart sevärt triangeldrama om den unga Elizabeth.
Karoline Eriksson: Ruben Östlund fick världens kanske mest prestigefyllda filmpris.
Karoline Eriksson: ”Rekordår” för svensk film på årets festival i Cannes.
Karoline Eriksson: En hisnande reklamkupp stal showen när stjärnorna intog röda mattan.
Ett särskilt grepp gör ”Diorama” unik – men engangemanget är svårfångat.
Offren sätts i centrum i ”Shining girls” på Apple TV+.
”Memory box” kommer inte riktigt ner på djupet om krigets Libanon.
Henrik Schyffert driver med inredningshets och arbetslivets infantilisering i ”Vi i villa”.
”Excess will save us” är en komisk blandning av dokumentär och spelfilm.
Finska skräckfilmen ”Ruva” krossar idén om villaidyllen.
Den här rullen är både överspänd och substanslös.
Kvinnors åldrande inget hinder för att sluta showa.
”Jag är Zlatan” är en matinéanpassad solskenshistoria.
”Lamm” är en säregen mix av mystik och knasighet.
Kamp om pengar för att ha råd med medicin.
”De oskyldiga” befinner sig mellan psykologisk thriller och fasa.
Välgjort drama där mörkret aldrig får ta över.
Hur lever en flicka vidare efter att hon har förlorat sin mamma?
”Moonfall” blir en katastrof på riktigt, tycker SvD:s recensent.
Karoline Eriksson: Hur kunde Jonas Karlsson i tjockdräkt gå före?
Jeremy Irons underbara tolkning av Chamberlain gör filmen sevärd.
Nya ”Scream” är en kärleksfull hommage till slasherklassikern.
Men strävan efter ett modernt tilltal sätter krokben för trovärdigheten.
SvD:s recensent är fast i musikalen ”Annette” från första stund.
Manusförfattarna staplar tillkämpade sammanträffanden på varandra i ”The unforgivable”.
Efter ”Top of the lake” är Campion tillbaka med ny film.
Snygga animationer räddar inte upp tunn intrig.
En debut som genomförs med bravur.
Extravaganta formexperiment i Joachim Triers ”Världens värsta människa”.
”Sabaya”: kurdiska frihetskämpar utför ett storartat humanitärt arbete.
Regissören bakom biosuccéerna irriteras över att inte räknas som en av de stora.
Ris och ros till ”nya” karaktärer i fjärde säsongen av ”Bonusfamiljen”.
Matt Damon och Ben Affleck har skrivit manus till nya medeltidsfilmen.
Magi byts mot hopplöshet i ”Himmel över Libanon”.
Regissören och hans ö blir mest exotisk rekvisita i Hansen-Løves drama.
”Litet land” följer den unge rwandiske pojken Gabys uppväxt i Bujumbura.
Isabella Anderssons ”Lena” är ett sevärt porträtt av den folkkära skådespelerskan.
Finstämt om en sjuk småbarnspappa som söker efter en ny familj till sin son.
Netflix nya actionfilm har kritiserats för sitt upplägg redan innan den haft premiär i USA.
Danska animerade dokumentären speglar elegant våra egna fördomar.
Clare Dunne gör en strålande insats i en film om att lämna ett misshandelsförhållande.
”Bridesmaids”: Hollywood väntade sig en flopp – men premiärhelgen fick alla att tappa hakan.
Varför känner sig manusförfattarna sig fortfarande utbytbara?
Det händer mycket på filmduken – men allt hänger inte ihop
En komedi om pengar och mötet mellan de snuskigt rika och de som betjänar dem.
Fint förmedlad kärlekshistoria – får en att sitta och småle.
”Tragic jungle” för tankarna till såväl Herzog och som von Trier.
”Vitt skräp” – för dig som vill se Ola Rapace mörda människor i slow motion.