Annons

Artisternas nya stress: Fula Instagrambilder

Ray Winkler, som bland annat har jobbat med designen av Beyoncé och Jay Z:s gemensamma turné "On the run II", berättar för Rolling Stone Magazine om hur viktigt det har blivit att ta se till ge publiken möjlighet att ta snygga Instagrambilder under en konsert. Arkivbild.
Ray Winkler, som bland annat har jobbat med designen av Beyoncé och Jay Z:s gemensamma turné "On the run II", berättar för Rolling Stone Magazine om hur viktigt det har blivit att ta se till ge publiken möjlighet att ta snygga Instagrambilder under en konsert. Arkivbild. Foto: Robin Harper/AP/TT

Att stora konserter kräver mycket förberedelser och planering är inte nytt. Men visste du hur mycket energi som läggs på att konserten ska se snygg ut – på Instagram?

– Showen startar sekunden då någon tar en bild av den, säger Ray Winkler till Rolling Stone Magazine.

TT
Publicerad

Ray Winkler, som bland annat har designat Beyoncé och Jay-Z:s turné "On the run II", menar att konserter inte längre börjar när lamporna tänds eller när ridån går upp. I stället är Instagramögonblicket, den moderna motsvarigheten till det klassiska uttrycket Kodak moment, en viktig aspekt att ta hänsyn till när man planerar en föreställning.

– Att få till det ögonblicket, att försäkra sig om att showen ser imponerande och lockande ut innan den ens har börjat. Det är en utmaning man inte skulle ha funderat över för tio år sedan, säger Winkler i intervjun från i somras.

Annons
Annons
Annons