Arbetsförmedlingen signalerar förändring

Foto: MARKO SÄÄVÄLÄ/TT

Grönt i stället för blåvitt, rundare former och text på engelska. Nu vill hårt kritiserade Arbetsförmedlingen signalera nya tider.

Under strecket
TT TT
Publicerad
Så såg den gamla logotypen ut.

Så såg den gamla logotypen ut.

Foto: Fredrik Sandberg/TT
Annons

Arbetsförmedlingens nya grafiska utseende har lanserats lite i smyg, för det är inte fråga om att byta ut alla skyltar eller loggor på en gång. Men det ligger ett stort och genomtänkt arbete bakom, berättar Mikael Sjöberg, generaldirektör för Arbetsförmedlingen.

– Vi utvecklar Arbetsförmedlingen, det är stora förändringar. Vi är inne i en intensiv digitaliseringsfas. Ett exempel på detta är vårt sätt att kommunicera med text och bilder. Vår logga uppdateras, och vi byter också typsnitt, berättar han stolt och visar på den gröna loggan med mörkblå text, där Arbetsförmedlingens namn finns både på svenska och engelska eftersom många svenskar nu har ett annat modersmål.

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons