Test: Är det här dödsstöten för Maserati?

Ghibli är namnet på en afrikansk vind i Libyen. Och på en kulturrevolution i Maserati, där modellen Ghibli tar steget från de höga lyx- och sporträjongerna ner till de jordnära trakterna av BMW 5-serie och Mercedes E-klass. Är det dödsstöten för det exklusiva varumärket?

Under strecket
Publicerad
Testkörningen av Maserati Ghibli ägde rum längs den natursköna nordirländska kusten.

Testkörningen av Maserati Ghibli ägde rum längs den natursköna nordirländska kusten.

Foto: Jonas Fröberg
Modern pekskärm, men jämfört med den i Tesla Model S ligger Maserati ljusår efter.

Modern pekskärm, men jämfört med den i Tesla Model S ligger Maserati ljusår efter.

Foto: Jonas Fröberg
Jonas Fröberg
Foto: Jonas Fröberg
Jonas Fröberg
Foto: Jonas Fröberg
Jonas Fröberg
Foto: Jonas Fröberg
Jonas Fröberg
Foto: Jonas Fröberg
Annons

Tänk att du har ett exklusivt varumärke som skimrar som en paradisfågel bland de grå vardags­sparvarna. Men volymen är låg, vinsten blygsam.

Den stora frågan är: Hur tjänar du mer pengar? På ren svenska – hur tiodubblar du din försäljning utan att vattna ur varumärket ner till en grå liten sparv?

Annons

Mer från Startsidan

Annons
Annons