X
Annons
X

Apoteket knep 100-wattare

Apoteket vann pris för långsiktig varumärkesvård i reklamtävlingen 100-wattaren som belönar effektiv reklam. Bolaget får priset för att de lyckats förnya kundernas syn på varumärket och samtidigt öka försäljningen med 35 procent sedan 2007.

I går kväll delades priserna ut i reklamtävlingen 100-wattaren på Münchenbryggeriet i Stockholm. Att det är bättre tider i branschen igen märks. Stjärnkockarna Melker Andersson och Daniel Couet stod för menyn och maxantalet 800 personer var ­anmälda.

Tävlingen skiljer sig från Guld­ägget som avgörs på våren ­genom att det främst är effekten av reklamkampanjerna som bedöms, om annonsören har uppnått de mål i form av attitydförändring, ökad kännedom eller försäljning som satts upp.

Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X