X
Annons
X

Apoteken rustar för kundkamp

Apoteksbolagen gör miljardinvesteringar för att vinna den hårda kampen om kunderna. De många nyetableringarna innebär hård konkurrens om bra butikslägen och farmaceutiskt utbildad personal.

Vissa av de nya aktörerna på apoteksmarknaden har som mål att bygga upp verksamheten för att i ett senare läge kunna sälja och göra en förtjänst av investeringarna. Blivande apotekstekniker Sonia Youkhanna på Apotek hjärtat ser sortimentet förändras.
Vissa av de nya aktörerna på apoteksmarknaden har som mål att bygga upp verksamheten för att i ett senare läge kunna sälja och göra en förtjänst av investeringarna. Blivande apotekstekniker Sonia Youkhanna på Apotek hjärtat ser sortimentet förändras. Foto: SIMON PAULIN

En större del av apoteken i Sverige har nu bytt skyltar efter att de fått nya ägare. Vad som tidigare hette Apoteket kan ha bytt namn till Kronans droghandel, Medstop, Apotek hjärtat och Vårdapoteket. Tre av de nya aktörerna har riskkapitalbolag i ryggen. Målet för dessa är givetvis att bygga upp verksamheten för att i ett senare läge kunna sälja och göra en förtjänst av sina investeringar. Att nyetablera apotek är ett sätt.

Vissa av de nya aktörerna på apoteksmarknaden har som mål att bygga upp verksamheten för att i ett senare läge kunna sälja och göra en förtjänst av investeringarna. Blivande apotekstekniker Sonia Youkhanna på Apotek hjärtat ser sortimentet förändras.

Foto: SIMON PAULIN Bild 1 av 1
Annons
X
Annons
X
Annons
X
Annons
X