Annons

Kundstorm: "Paket tog 77 dagar"

Postnords terminal på Arlanda.
Postnords terminal på Arlanda. Foto: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT

Försenade leveranser, returnerade paket och oskäliga avgifter. Hos Konsumentverket och ARN ökade anmälningarna mot Postnord kraftigt i fjol.

– Det är såklart inte en positiv trend, säger Emma Riblom, kommunikationschef för krisföretaget vars vd i veckan byttes ut.

Helen Preutz / TT
Publicerad

"Enligt Postnords allmänna villkor så har dom 60 dagar på sig att skicka ut utrikespaket. Jag har bevis för att mitt paket tog 77 dagar." Så inleder en av alla missnöjda konsumenter sin anmälan till Konsumentverket i vilken hon kräver företaget på 5 000 kronor.

Under 2018 tog Konsumentverket emot 390 anmälningar gällande Postnord. Det är en kraftig ökning från 82 ärenden år 2017.

Annons
Annons
Annons