Amerikansk öl = Big business
Den sysselsätter närmare 1,8 miljoner människor och skickade under fjolåret in 224 miljarder dollar till den blödande amerikanska statskassan. Dessutom är tillväxttakten enorm med små hantverksbryggerier som ständigt stjäl andelar från drakarna. Den amerikanska ölindustrin har vuxit upp och blivit Big Business.
Det flödar knappast av onödigt utrymme i den tio kvadratmeter stora lokalen på Coney Island. Förutom de tre försäljningsansvariga Leah Harmatz, Jennifer Dickey och Eby Harvey finns där ett kontor, en slags kontaktyta för konsumenter och turister samt ett minimalt laboratorium för nya ölsorter. Som den för dagen hasselnötsvariant som bryggs samman efter det att Jennifer Dickey inspirerats av morgonens kaffe från Dunkin' Donuts.
– Vi försöker att skapa ett bra öl till sommaren, men vi får se om det här blir rätt eller om vi måste jobba vidare. Vi testbrygger väldigt många olika sorter för att verkligen kunna lansera rätt produkt, säger Jennifer Dickey samtidigt som hon kontrollerar temperaturen i ett av de tre stora kokkärl som står upptryckta mot väggen.